Is jouw domein nog vrij? Kijk het hier even na...

 


 


Werp een blik op onze verschillende formules


 


Bij vragen horen antwoorden. Neem een kijkje in onze FAQ

 

 


Jouwdomein beschikt over allerlei leuke tools.

 

 


U heeft een vraag? Aarzel
niet en contacteer ons.





  Helpdesk | FAQ  


FAQ > Domeinen > Transfert

Ik heb de vraag gekregen om mijn .be- of .eu-transfert per fax te bevestigen. Hoe gaat dat in zijn werk?

In het normale verloop werkt een .be- of .eu-transfert- (of trade-) procedure met email: de eigenaar van een domein krijgt een email van DNS België (voor .be) respectievelijk Eurid (voor .eu) met de vraag om de transfert te aanvaarden of niet. Dergelijke emails worden gestuurd naar het email-adres van de eigenaar zoals dat bij DNS België respectievelijk Eurid gekend is.

Als die brievenbus niet meer bestaat, of als de eigenaar niet binnen de 7 dagen na het versturen van de email een antwoord geeft, dan vraagt DNS of Eurid om de transfert per fax te bevestigen. Die fax moet niet verstuurd worden naar ons, maar rechstreeks naar DNS België of Eurid.

De fax moet ondertekend zijn door de domeineigenaar, en moet, indien de eigenaar een bedrijf is, afgedrukt worden op briefpapier van of voorzien worden van een stempel van het bedrijf.

In het geval een transfert of trade per fax bevestigd moet worden ontvangt u hiervoor van ons automatisch per email een document dat u enkel nog moet ondertekenen (en faxen).

 
© Jouwdomein.be - Prijzen in EUR en incl. BTW - Algemene voorwaarden - Privacy